18. 4. 2013

Ó, velká Anglie, místo božské a požehnané...


            Je to skoro 8 týdnů, co jsem přistála na území Británie. Skvělé. Nádherné. Pohádkové. A všechny ty kecy o tom, jak je všechno perfektní. A víte co? Není.
             
            Přátelé, přítelkyně, dámy a pánové, kluci a holčičky, všeho věku : 
Nikdy jsme se neviděli a přidal sis mě do přátel na facebooku, protože se ti líbily moje fotky? No samozřejmě, proč bys mi teď nemohl napsat, jak mi závidíš život v Anglii a optat se přátelsky, jako kdybychom se znali už léta, jak se mám. (Uznávám, moje chyba, pročistila jsem tedy seznam přátel). Potřebuješ něco přeložit? Proč tedy používat google překladač, když můžeš napsat kamarádce, co žije v Anglii, tudíž má dozajista po dvou měsících zde strávených slovní zásobu srovnatelnou s oxfordským slovníkem. Svěřuji-li se ti zrovna s nějakým problémem, který mi zrovna nedá spát, adekvátní odpověď je přirozeně : „Buď ráda, že tam seš, aspoň se ti to neděje tady v tý díře.“
Přetrvávající dojem některých jedinců, že veškeré moje problémy strasti a negativní emoce vymizely v momentě, kdy jsem překročila hranice je, překvapivě, mylný.
            Jedna z věcí, co mě poslední dobou fascinují nejvíc je schopnost lidí atakovat můj facebookový inbox zkazky o tom, jak mi hrozně závidí, že jsem se přestěhovala, jak hrozně odvážná jsem a jak se tady musím mít skvěle a co mě vytáčí nejvíc, že : „by taky chtěli, ale…“ Stačilo, přátelé. 
. Ještě někdo na mě vytáhne s touhle snůškou nesmyslů a pozná mě v plné polní. Což u mě znamená dvakrát tolik cynismu než je má běžná vysoká míra. Tak trochu mě ničí, jak neskutečná ignorace primitivních skutečností ve světě probíhá. Upřímně, nejen že mě to překvapuje, ale zároveň se mi z toho dělá trochu na zvracení a trochu na omdlení, protože při pomyšlení na tento fakt se mi vzteky žene krev do hlavy a zas rychle utíká pryč, aby se nemusela potkat s jejím běsnícím obsahem. Shrnu tedy teď jasně a prostě svou nynější situaci a doufám, ne-li  spoléhám na to, že tento malý apel odradí alespoň některé od kladení absurdních otázek.

Velká Británie není místo, kde jednorožci požírají duhu a kakají lentilky. 

            Tak. Dle mého, všeříkající věta.
            Pokud někteří z vás stále mají dojem, že se tady topím v penězích, netrávím svoje dny ničím jiným než nakupováním a božskými naplňujícími výlety do Londýna, bílé útesy Doverské či pobíhám v bílém druidském hávu kolem Stonehenge... tak víte kam máte směřovat své další kroky.
            Některé myšlenkové pochody mě stále nepřestávají překvapovat.


Shrňme si tedy situaci:
Je Anglie fajn? - ANO
Utápím se tu ve zlatě a drahém kamení? - NE
Mám se tu dobře? - ANO
Trávím své dny poleháváním v posteli s otroky ovívajícími mě palmovými listy? - NE

A tímto praktickým a dozajista dobře pochopitelným seznamem se pro dnešek loučím.








15 komentářů:

  1. Haha, to jsem si taky zažila, když jsem se přestěhovala do USA. Prosímtě, buď tak hodná a přelož mi do zítřka tady těch třicet stránek...Prosímtě, buď tak hodná a sežeň mi tam práci/stáž/bydlení... Pěkně rychle jsem se naučila říkat ne, ne a ne.
    Ti jednorožci kakající lentilky mě rozesmáli, díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, to sjem ráda, že jsem ti zvedla náladu :D

      Vymazat
  2. Hned jsem ti chtěla vynadat, jak to, že nevíš, že za hranicemi je přece tráva zelenější, ale na přirovnání s jednorožcem kakajícím lentilky nemám;o)

    Ještě je taky dobrý mít angličtinu vystudovanou: "Přeložíš mi anotaci k diplomce?" "Přeložíš mi anglicky závěr k diplomce?" apod. Ne že bych měla problém sem tam přeložit nebo opravit kamarádům pár vět, ale do háje posílám ty, kteří se ozvou, jenom když jim klepe na dveře dealine nějaké práce, která po nich vyžaduje aspoň středoškolskou znalost angličtiny, a ještě si myslí, že práci, za kterou normálně beru tři stovky, budu dělat zadarmo.
    Další level, který milujeme (a na který se těš, až se vrátíš), je: "Co znamená tohle slovo?" (bez kontextu, takže může mít tak deset významů) a "Jak se řekne...?" Pobytem v zahraničí či státnicemi z jazyka se kvalifikuješ na chodící slovník:o)

    OdpovědětVymazat
  3. Mně to jako nic světobornýho nepřijde, až na možnost naučit se dobře anglicky... Dělat někomu služku za pár šupů? Fakt ne... Mělas zůstat na vejšce, až přijedeš, tak ti nějaká aupair bude na ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt mě baví, jak si každý myslí, že vejška v ČR je k něčemu dobrá.

      Vymazat
    2. Ono záleží jaká vejška a jestli si vybereš to co tě baví. Já třeba už konečně studuji to co jsem chtěl a ne jako na střední hromadu blbostí okolo. Taky rozlišujme soukromé (na nic) a státní (těžší) školy.

      Vymazat
  4. Řekla ta, co se tam nedostala....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se stává, když si člověk ani nepodá přihlášku, ale má lepší plány.

      Vymazat
    2. :D
      Tvá schopnost soudit životy cizích lidí bez sebemenšího pokusu o vhled do jejich reálný podstaty mě dostává do kolen :D. Prosím pokračuj, nic podobnýho už asi dlouho neuvidíme :D

      Vymazat
  5. Umíš neskutečně dobře psát, u některých hlášek jsem se musela smát nahlas a to se mi nestává :D Jen tak dál.

    http://merydecay.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. to s přáteli je na prd:D taky tam mám "díky" blogu plno nepatřících a o překlad bych si ti napsat nedovolila, i kdybych tě znala sebevíc:) ale o závisti mluvit taky můžu:D ikdyž nic není růžové nu..
    strašně pěkně jsi to napsala, líbí se mi tvůj styl psaní :) a fotkách nemluvě

    OdpovědětVymazat
  7. No a ja zas musím oceniť ako dokážu ľudia srať aj na diaľku. TO je teprv okúzlujúci talent! A je to tak, mrdky...

    OdpovědětVymazat
  8. jj poznám, odo mna chcu vsetci v nemecku prácu, samozrejme najlepsie bez nemciny:-)
    a ze sa mam mega fajn, ale veci akoze vidim rodinu 2x do roka, som tu osamela a stále budem cudzinec nikto nevidi

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné fotky. A je to tak. Co žiju v UK, najednou se ozývají "přátelé" o kterých jsem dlouho neslyšela. Najednou mě lidé žádají o překlad.. pořád jen říkají, jak mi závidí. Jako jo, určitě se tu mám líp než v ČR, ale taky si to představují moc pohádkově.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaký si to uděláš takový to máš, ať už doma nebo v zahraničí. Mně je v ČR krásně.

      Vymazat

Máte na to názor, ne? Tak sem s ním.