7. 1. 2013

Pár důvodů, proč je super vypadnout do zahraničí

GOING ABROAD!

Nalezla jsem rodinu, koupila letenku, vyřídila už skoro všechno, co musím vyřídit než nasednu do letadla  a minimálně na rok opustím rodnou hroudu. Bilbo Baggins opuští Dno pytle. Jenom to moje Dno není zas tak idylické místo, jako bylo to jeho. řekněme si to upřímně, občas propadám sentimentu a vyrovnat se s ním mí pomáhá opakovat si, proč jsem se vlastně tak rozhodla.
Podělím se s vámi, koukejte se mnou plně souhlasit.

1) První a nejdůležitější důvod: NEZŮSTANU CELEJ ŽIVOT TRČET V ČECHÁCH SPOLU S 99% SVÝCH VRSTEVNÍKŮ.
- Když jsem se rozhodovala odjet, velký vliv na finální rozhodnutí měla moje škola. Škola plná lidí, kteří jsou dokonalými prototypy naprostého smíření. : "Narodil/a jsem se tu? No, tak tu asi budu muset zůstat. Škola, na kterou jsem se dostal/a nemá očividně žádnou úroveň? Nevadí, už jsem jednou tady, tak to nějak doklepu." Vážně? Je vám sotva pětadvacet a už jste rezignovali na život?
K tomu, přiznejme si to, všichni víme, že nejsme zrovna země obrovských možností a mě nepřijde od věci podívat se na chvíli za hranice, abych vůbec měla s čím porovnat dřív, než začnu, jak už je u nás dobrým zvykem, proklínat neměnící se poměry.

2) Naučím se anglicky - K tomu snad nemusím nic dodávat, ne?

3) Získám zkušenosti (a trochu sebevědomí navíc) Už teď, když jsem si uvědomila, že jsem byla schopná zařídit si sama všechno, co je před odletem potřeba, moje občas trochu pošlapaná sebedůvěra pomalu, ale jistě stoupá a cítím se líp, než kdy předtím. A co teprve, jestli se mi bude dařit tam. S tímhle tématem úzce souvisí že >

4) se učím stát si pevně za svým názorem: Kdybych totiž měla poslouchat každého, kdo mi v posledních týdnech blahosklonně oznámil, že jsem si toho na sebe vzala moc a že jsem měla jet s agenturou, že utratím zbytečně moc peněz a že přijedu domů s brekem, seděla bych teď doma na gluteus maximus a v prohlubující se depresi se učila do školy, která je k ničemu. I kdybych nakonec opravdu přijela domů s brekem a orvaná o poslední korunu/libru, pořád budu ráda, že jsem nezůstala doma, i kdybych měla poslouchat od rána do večera "já jsem ti to říkal/a". Typy lidí, co tohle říkají, se totiž budou vyžívat v projevování svojí domnělé intelektuální nadřazenosti ať už udělám cokoliv.

5) a nakonec jedna z těch nejdůležitějších věcí : noví přátelé, nová kultura, nová země! 

Držte palce, má malá internetová komunito.





p.s. Včerejším dnem jsem dosáhla magického čísla padesáti pravidelných čtenářů, což není pro blog tohohle formátu vůbec málo :) Díky za podporu a ochotu stále číst moje články.






14 komentářů:

  1. moc dobrej článek ;) zatim jsme si to v těch 17ti letech tak nějakej ozkoušela na měsíc :) (tehdá máma bulela na letišti co to probůh provedla, jak mohla svou malou holčičku poslat samotnou cestovat letadlem-busem-taxíkem do/skrz cizí zemi! :D) no a taky mám v plánu to provést znova a vě větším(dlouhodobějšim) měřítku :) případně bych tam ráda zůstala na stálo, ale tak to se ještě uvidí..blbý na tom je, že tam maj jinej právní systém, a nevim nevim teda, jestli by mi tam naše právnická tim pádem k něčemu byla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš dělat i jiný věci než právo :-D hele, já tohle beru jako začátek. Pak bych chtěla našetřit peníze.a.zkusit to ve finsku

      Vymazat
  2. krásný článek!:) s přítelem furt přemýšlíme, že to tady po škole zabalíme a vypadneme - jen nevíme kam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někde berou i au pair páry :-) takhle byste to měli do začátku jednodušší. Hodně na.zélandu

      Vymazat
  3. Jull, je to super napsaný, ale zase si mě donutila cítit se naprosto hrozně :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakto? Vždyť tebe se to přeci vůbec netýká...

      Vymazat
  4. Pravidelných čtenářů máš ještě víc. Já tě čtu taky, ale nejsem registrovanej v googlu. Odebírám atom feed.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám co googlit. O tom jsem nikdy neslyšela

      Vymazat
  5. Pravidelných čtenářů máš ještě víc. Já tě čtu taky, ale nejsem registrovanej v googlu. Odebírám atom feed.

    OdpovědětVymazat
  6. Odpovědi
    1. Díky moc.l, budu to potřebovat :-)

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Omylem se mi povedlo.smazat ti komentář, promiň! Jinak máš pravdu, je možný, že tam zjistím, jak to tu mám ráda a začnu si.víc vážit toho, co tu máme. To by taky nebylo špatný

      Vymazat
  8. Když jsem se nad tím nedávno zamyslela, jsem přesvědčená, že ti patří moje obrovské díky. Je dost dobře možný, že bych dopadla stejně a vrhla se do toho až po roce/dvou...

    OdpovědětVymazat

Máte na to názor, ne? Tak sem s ním.