25. 7. 2012

Nutkavá potřeba zvracet lidem do obličeje

Jsem misantrop. Intenzivně zaujatý misantrop a hodlám v tom pokračovat. Moje sebevědomí není nikterak závratné, ale pravidelně se dostávám do situace, kdy mi připadá, že proti lidem, které denně potkávám jsem nadměrně inteligentní, slušně vychovaná, slušně oblečená, dodržuji osobní hygienu a podle všeho si zasloužím být za to fyzicky a duševně týrána.
Když po sobě přečtu těch pár prvních řádků, děsím se, jaký totální nedostatek tolerance z nich čiší. jasně, jak se povídá, každý jsme jiný, žij a nech žít. Člověk by se z toho měl poučit a žít podle toho. Panenkomarjápodsrpenská, já bych děsně ráda! Jenže to by se stejnými hesly museli řídit i ostatní.
Říkám si, co za člověka vpadne do přeplněné tramvaje, vyrazí vám tašku s nákupem z ruky a ještě vám za to vynadá? Co za člověka sedí vedle vás v autobuse a nepřetržitě nahlas nadává, protože mu zrovna přestal fungovat telefon? Komu chybí schopnost vyjadřovat se ve smysluplných větách natolik, aby musel místo jednoduchého "S dovolením" odstrkávat lidi kolem sebe lokty? Odpověď na tyhle otázky zní : Přibližně tak každý třetí.
Možná, že jsem přecitlivělá, ale nedokážu se smířit s tím, že každý den někde potkám člověka, co na mě upřeně a pohrdavě zírá, leze mi do osobní zóny, způsobuje mi fyzickou bolest v dopravních prostředcích, předbíhá ve frontě, sleduje na zastávce každý můj lok z krabičky kefíru, komentuje moje dnešní oblečení a nebo mě jinak obtěžuje svým tělesným pachem, řevem, agresivním chováním nebo přehnanou přítulností.
Jsme hloupá, nesmyslně rozrostlá rasa, neumíme se chovat, myslíme si, že jsme to nejlepší, co tuhle planetu potkalo a ega nám rostou tak, že přesahují nejen naše fyzické schránky, ale lezou nám z oken. A jakkoliv jsem možná zahořklá a nenávistná, jsem si stoprocentně jistá, že mám pravdu.


3 komentáře:

  1. S celým článkem musím souhlasit! Mluvíš mi z duše!

    OdpovědětVymazat
  2. Absolutní souhlas.
    (Chtěla jsem napsat něco smysluplného, protože prostě.. wow, pravda pravda!, ale asi nemám co víc dodat.)

    OdpovědětVymazat

Máte na to názor, ne? Tak sem s ním.