18. 7. 2012

Mňam, to je ale hummus

Dneska jsem uvařila hromadu hummusu. Což by čistě foneticky nebylo nic příznivého, ale ještě že to tu máme pěkně napsáno, takže se radujme! Hummus je záležitost velmi výživná, takže pozor na množství, které do sebe nacpete, jedna lžíce je odhadovaná cca na 23 kcal (což znamená, že po všem ochutnávání a následné "oficiální" porci jsem už docela nad limitem :) Má v sobě plno vápníku, železa a vůbec všeho, takže je pokrmem, lidově řečeno, proti smrti.


Vraž do toho:

  • 400 g vařené cizrny
  • čtyři stroužky česneku
  • dvě hrsti čestvé bazalky
  • olivový olej
  • šťáva z půlky citrónu
  • sůl, pepř
  • vodu, podle toho, jak chceme hmotu vláčnou
Postup není žádná věda. Cizrnu přes noc namočíme, pak neosolenou vaříme asi hodinu, dokud se po stisknutí nerozpadne mezi prsty. Pak jí rozmixujeme, nejlépe v kuchyňském robotu. Já to dělala tyčovým mixérem, protože jiný nemám a nešlo to zrovna lehce. Všechno jemně zalijeme olivovým olejem, trochou vody, přidáme nasekaný česnek a bazalku, sůl a pepř a mixujeme tak dlouho, dokud hmota není hladká. Podávat jde se zeleninou, pečivem... Můj poslední vynález je přidat trochu jogurtu.


3 komentáře:

  1. hummus bych moc chtěla ochutnat, ale ještě jsem se nedostala k tomu, abych ho udělala:D
    máš to krásně naaranžované na talíři!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Je to jednoduchý, bez toho namáčení to fakt zabere jen chvilku.
      Btw, neni to naaranžovaný, je to tam prostě fláklý, jak mi to řpišlo pod ruku :D

      Vymazat
  2. na hummus se chystám už dlouho, ale vždcky zapomenu koupit cizrnu :D

    OdpovědětVymazat

Máte na to názor, ne? Tak sem s ním.