27. 7. 2011

Go Mrkev!

Vážení a milí, vrhalo se TO na mě už dlouhou dobu ze všech stran. Nutno podotknout, že vzhledem ke složení mého seznamu přátel se to na mě vrhalo většinou ve formě velmi nadneseného posměchu na adresu lidí, kteří se z nějakého, mě dosud neznámého důvodu rozhodli stát se vegany. V návaznosti na časté narážky, které slýchám v okolí, jsem se na chvíli zamyslela a došla k závěru, že o celé záležitosti skoro nic nevím. Mám pouze mlhavou představu o tom, jestli jsou příznivci veganství oblíbení v kolektivu lidí, kteří se rádi a bez výčitek cpou masem a k snídani si klidně dají míchaná vajíčka, aniž by je pak pronásledovaly děsivé sny o klecových chovech.
Jak už jsem zmínila, časté setkávání se zmínkami o tomhle, pro většinu z nás nepochopitelném životním stylu, mě donutilo přemýšlet a zvažovat. Což ve výsledku vedlo k závěru, že musím nějak proniknout k podstatě věci, pěkně se pohrabat ve vlastní hlavě a malinko i v hlavách a svědomích ostatních.
A proto se já, poměrně klasicky vychovávaná dívka z poměrně normální a normálně se stravující rodiny, právě vrhám do akce s pracovním názvem "Veganský týden" (což doufám mluví za vše a mělo by to být akceptováno jako plnohodnotná záležitost, přestože vymýšlení názvu očividně nevyžadovalo nijak výraznou dávku kreativity).
Jak tento zajímavý název napovídá, jde o týdenní přechod na veganský jídelníček. Aby bylo zcela jasno, o týdenní přechod na veganský jídelníček člověka, který se o tuto problematiku dříve zajímal přibližně asi tak jako se ten chlápek se startkou v ruce sedící v knajpě vedle vás stará o neposkvrněnost vašich plic. Pro ty, jimž stále uniká má zábavná metafora, veganství mě nezajímalo vůbec. Krom tříměsíčního vegetariánství pramenícího z dočasnému odporu k přežvykování mrtvé svaloviny, a záchvatovitých přechodů na zdravou stravu za účelem snížení tělesné hmotnosti, jsem nikdy neměla potřebu cokoliv radikálně měnit na tom, co jím. Vzhledem k okolnostem tedy očekávám, že prvních pár dní budu mít co dělat, abych vůbec v okolí našla něco, co můžu pozřít.
Akce veganský týden (VT) byla původně plánovaná až od prvního dne následujícího měsíce, jenže o náhody není nikdy nouze, a tak jsem ke včerejší večeři měla shodou okolností smaženou cuketu. K cuketě brambory, půl lahve sangrie a přátelskou společnost s podobnými ambicemi jako mám momentálně já, čili, uvrhnout své tělo a mysl na čas do nezvyklé situace. A tak, když už jsme tak pěkně začali, proč v tom rovnou nepokračovat.
V následujících sedmi dnech se pokusím alespoň trochu přiblížit smýšlení "vyznavačů" veganství, zkusím žít jejich běžný život a mimo jiné se konečně dozvědět, vo co v teda vlastně de. K tomu mi dopomáhej Google.

Julliin Veganský týden: den 1.

Snídaně mě přepadla naprosto nepřipravenou. Je právě 9:47 ráno a já zjišťuji, že bych si dala kávu. S mlékem. S velkým možstvím mléka a cukru. Ale mléko je z krávy a jelikož byla kráva pravděpodobně utiskována a bylo jí ošklivě ubližováno, když byla dojena, (podrobnosti se pokusím zjistit časem), tak si budu muset sehnat mléko sójové a nebo se na něj vykašlat úplně a bez mléka by to prostě nešlo. Jelikož jsem se k celé téhle záležitosti rozhodla včera v devět hodin večer, nenakoupila jsem nic dopředu. Snídaně, kterou bych za normálních okolností vyřešila třeba chlebem se sýrem  byla tedy odbyta dvěma mrkvemi a jednou nektarinkou.

Oběd:
Na kávu jsem zapomněla, protože můj mozek zaměstnávalo pátrání po receptech, převážně na stránce http://www.jimejinak.cz/ . Tenhle web můžu z prozatimní zkušenosti doporučit, ale vaření podle jejich receptů chce předchozí nákup a přípravu, což znamená, že ve vaší obyčejné středostavovsky naplněné ledničce většinou není to, co byste zrovna potřebovali. Pokud tam teda není hromada zeleniny, což byl zrovna můj případ a tak se obědem stal jakýsi guláš s množstvím cibule a papriky s rýží.
Mimo to jsem dostala příšernou chuť na kakao. Zajímalo by mě, jestli by byla tak intenzivní, i kdybych se nerozhodla, že mléko je pro mě na týden tabu. Zmrzlina by taky nebyla od věci.

1 komentář:

  1. "asi tak jako se ten chlápek se startkou v ruce sedící v knajpě vedle vás stará o neposkvrněnost vašich plic"
    I love this part.. :-D

    OdpovědětVymazat

Máte na to názor, ne? Tak sem s ním.